NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA:
Zgodnie z Euro-Fatca, lokalne organy podatkowe wymagają od instytucji finansowych, w tym również od Banków Spółdzielczych, aby zbierały, a następnie raportowały informacje dotyczące statusu podatkowego swoich klientów.
Jeśli klient będzie otwierał nowy rachunek bankowy, produkt finansowy lub dokona jakiejkolwiek zmiany swoich danych, może zostać poproszony przez Bank Spółdzielczy w Niemcach o dostarczenie dodatkowych informacji. Zgodnie z wymogami CRS, Bank jest zobowiązany uzyskiwać takie dane od swoich klientów. Informacje, o które prosi Bank mogą zostać dostarczone przez Klientów.
Oświadczenie CRS dla Klientów Indywidualnych lub Oświadczenie CRS dla Podmiotów.
W związku z wymogami CRS, Bank Spółdzielczy Niemcach poprosi o dostarczenie poniższych informacji:
Klient Indywidualny:
- imię i nazwisko;
- aktualny adres zamieszkania;
- miejscowość i kraj urodzenia;
- data urodzenia;
- kraj/ kraje rezydencji podatkowej;
- numer identyfikacji podatkowej tzw. TIN.
Klient Instytucjonalny/Podmioty prawne:
- nazwa;
- aktualny adres siedziby (w tym kraj);
- kraj/ kraje rezydencji podatkowej;
- status podmiotu;
- dane osoby kontrolującej - dane osoby fizycznej;
- numer identyfikacji podatkowej tzw. TIN.
Do lokalnych organów podatkowych zostaną przekazane dane dostarczone przez Klienta na formularzach: Oświadczenie a także informacje o rachunkach i produktach klienta, włączając w to m.in.:
- saldo rachunku lub wartość;
- łączną kwotę wpłaconych odsetek lub płatności.
W przypadku pytań dotyczących CRS i Państwa sytuacji podatkowej, prosimy skontaktować się z lokalnym organem podatkowym lub niezależnym doradcą, gdyż Bank nie świadczy usług doradztwa podatkowego lub prawnego.
Dodatkowe informacje znajdą Państwo również na portalu OECD